ویژگی های مهم برای طراحی سایت دانشگاهی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طراحی گرافیکی کاربرپسند و علمی

یکی از ویژگی های مهمی که در طراحی سایت دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد، ایجاد یک رابط کاربری ساده و در عین حال کاربر پسند است. طراحی گرافیکی سایت دانشگاه باید کاملا متناسب با محیط دانشگاه و علمی باشد. در واقع ظاهر سایت دانشگاه باید به گونه ای باشد که هر فردی به محض ورود به سایت متوجه آموزش به خود شود.

 

درج لوگوی دانشگاه در تمام صفحات وب سایت

نام کالج یا لوگوی دانشگاه باید به وضوح در تمام صفحات وب سایت قابل مشاهده باشد. زیرا همه افراد از صفحه اصلی وارد سایت دانشگاه نمی شوند بلکه از طریق جستجو می توانند وارد صفحات داخلی سایت شوند. بنابراین مهم است که کاربران تمام صفحات وب سایت دانشگاه بدانند دقیقا در کدام دانشگاه هستند. علاوه بر این، تکرار نام و نشان دانشگاه در هر صفحه به تقویت ارتباط دانشجویان با صفحات اصلی دانشگاه و زیر مجموعه های کوچکتر آن کمک می کند.

پس سعی کنید هنگام طراحی مجدد سایت دانشگاه، لوگوی دانشگاه مورد نظر را در گوشه سمت راست بالا اضافه کنید. این افزونه ساده به بازدیدکنندگان کمک می کند تا وب سایت را شناسایی کنند. حتی اگر این لوگو یک لینک به صفحه اصلی وب سایت باشد، بهتر است.

 

استفاده از تصاویری که ارزش ها و اولویت های دانشگاه را منعکس کنند

بازدید کنندگان در مورد دانشگاه شما بر اساس تصاویری که در آن استفاده می کنید قضاوت می کنند. اضافه کردن چند عکس از رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی برای نشان دادن فعالیت های دانشگاه شما به کاربران بسیار اهمیت دارد. یک وب سایت دانشگاهی حتما باید از یک گالری عکس و ویدئو برخوردار باشد که رویدادهای قبلی و پیش رو در دانشگاه را به کاربران نمایش دهد. بهتر است برای تکمیل این گالری از ویژه ترین و با کیفیت ترین تصاویر استفاده کنید تا کاربران را به خود جذب نماید.

 

اهمیت به محتوا و طراحی صفحه مربوط به معرفی دانشگاه

 

طراحی گرافیکی و اطلاعات صفحه معرفی دانشگاه یکی از بهترین مکان ها برای تشویق دانشجویان آتی به ثبت نام در دانشگاه است و دانشجویان بر اساس محتوای آن می توانند تصمیم بگیرند که آیا این دانشگاه برای تحصیل آنها مناسب است یا خیر. متاسفانه این صفحه در بسیاری از سایت های دانشگاهی فرصت از دست رفته تلقی می شود و محتوای چندان جذاب و آموزنده ای ندارد.

با توجه به اینکه هر فردی که اخیراً با دانشگاهی آشنا شده است برای کسب اطلاعات بیشتر ابتدا به وب سایت و همچنین صفحه معرفی دانشگاه مراجعه می کند، بنابراین بخشی که مربوط به معرفی دانشگاه و فضاهای مختلف آن می باشد این است که دیگران را بشناسید.. افراد تازه وارد با بالاتر مورد نیاز هستند. این صفحه باید حاوی اطلاعاتی مانند سال تاسیس دانشگاه، افتخارات و مدارک تحصیلی دانشگاه، معرفی اساتید مشهور و دانشجویان برتر باشد.

 

برخورداری از تقویم آموزشی با جزئیات مربوط به ساعات و ظرفیت کلاس ها

یکی از جرئیات مهم دیگری که باید در وب سایت دانشگاهی درج گردد برخورداری از یک تقویم آموزشی کامل است که شامل اطلاعاتی نظیر برنامه ساعات برگزاری کلاس های دانشگاه، ظرفیت کلاس و استاد مربوطه می باشد. در این قسمت همچنین زمان و مکان امتحانات نیز مشخص می گردد.

دیگر بخش های رایج در سایت دانشگاهی

امکان ثبت نام دانشجویان در کلاس های یک ترم تحصیلی، کلاس های فوق برنامه و همینطور اردوهای برگزار شده از طرف دانشگاه به همراه امکان درخواست وام دانشجویی و پرداخت اقساط وام.

در نظر گرفتن یک بخش در طراحی وب سایت دانشگاهی برای معرفی رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه به اضافه گرایش های موجود در هر رشته و سابقه ای که دانشگاه در برگزاری هر رشته دارد.

برخورداری از یک بخش مجزا برای معرفی هر کدام از اساتید دانشگاه به همراه پیشینه خدمت و نحوه ارتباط با ایشان. این بخش می تواند حاوی عکس استاد و رزومه او نیز باشد.

 




:: برچسب‌ها: طراحی_سایت , سایت , وب_سایت , وب , طراحی , طراحی_سایت_دانشگاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : mahsa
ت : یک شنبه 20 آذر 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی